CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 16 april 2015

Picacon 2015

Av Lollo - 16 april 2015 21:25

Har nu ”återhämtat” mig från helgens konvent!

Riktigt duktig på att få för lite sömn under konvent (vem får inte?) plus man blir utmattad av allt kul och alla aktiviteter.

Andra konvent brukar jag samla på mig några nya vänner. Men den här gången har jag inte direkt fått Nya utan har bondat mer med ”bekanta” jag träffat under andra konvent. Inte direkt ledsen över det för var verkligen inte ensam!


Hade med mig kameran men tog inte en enda bild! Ingen alls! Mest för att jag bara tänkt använda videoklipp till min konventvideo. Såklart blev det en detta konvent! Yoicon misslyckades jag lite med trots att jag fixa ett super snyggt intro! Men picacon gick det mycket bättre för!!

Animerat introt själv i after effects c;

Detta blir nog min sista konventvideo ett tag framöver. Då det blir svårt och stressigt att hinna ha kul, jobba och filma tillräckligt mycket för att det ska bli en video. Så det roliga försvinner liksom.


Under detta konvent var jag med i hela 4 tävlingar! Tecknings tävling, AMV tävling och Två Joust Turneringar. Mer än vanligt, för trots att jag nu gått på 6 konvent har jag inte varit med i så många aktiviteter (Ska börja vara med mer på olika grejer).


Även fjärde gången gillt.. för vann AMV tävlingen!! (Om ni inte sett eller vill se videon tryck HÄÄR)

Vann ett halsband från Game of Thrones (står GoT på baksidan). Kollar inte på serien men får väl göra det då det är emot mina principer att ha merch från serier/anime/band jag inte tittar/lyssnar på.


Teckningstävlingen gick inte lika bra i år.. men det gör inget för vinnaren var överlägsen!

Mitt bidrag ^^  

Temat var: det var en gång och är väldigt nöjd med min bild ändå! trots att jag inte vann.


Under Yoicon lärde jag mig spela Joust och tog mig till final i båda turneringarna. Dock föll det i båda tävlingarna. Jag tycker Joust är jätte kul så var ju tvungen att vara med i turneringarna igen! Kom till final i ”alla-mot-alla” men klara mig inte där heller. Men i grupp turneringen i lag på 3 mot 3 så vann mitt lag! Priset var cocosbollar som jag och mina kamrater dela med oss av.


Nu till vad jag handlat!! Blev inget speciellt. Börjat handlat smartare och smarta för varje konvent tror jag…. Eller… ja!

Köpt mig mer grejer till min väska! Detta är min skolväska men även konvent väska!! Så ska täcka den med saker från konvent för att få den så personlig jag kan!

En Miku och Rollcake smykning som gör resten av mina figurer sällskap!   Min you fail knapp, ramla av så köpte en ny och en knapp som passar med min uke tröja c;


Velat cosplaya en faun/fawn sedan ett tag tillbaks så var tvungen att köpa dessa!!

De var så söta *^*

Ska göra en riktig makeup test med peruk och allt någon gång under helgen!


Under Picacon gick jag på en föreläsning av Natalia Balista om att bli manga tecknare och blev jätte inspirerad att testa att göra egna serier! Det var verkligen jättebra!

Känner till Nosebleed studios (manga studion hon är med i) från närcon och sedan jag fick höra talas om deras serier sword princess Amaltea. Har jag varit jätte intresserad av att läsa den!

Så när de nu var där var jag bara tvungen att köpa första boken! Borde köpt andra på en gång egentligen xD men får köpa den om de kommer på Närcon!


Har nog inget mer att säga om konventet mer än att de hamnar bland mina favoriter! Det var jätte mysigt och väldigt bekvämt då det hölls på min skola i lokaler jag känner mig extremt bekväm i (även om jag föralltid kommer vara livrädd för spiral trappan. lyckades rammla en gång) och där jag hade tillgång till mitt skåp så jag kunde låsa in kameran under natt och arbetspass!!

Nästa konvent blir Bacon:02 i Åmål om typ 2 veckor!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards